Regionalne Centrum Rozwoju Edukacji w Opolu opracowało anonimowe ankiety, których wyniki będą nam niezbędne w zaplanowaniu przez nasz Ośrodek dedykowanych dla Państwa form dokształcania i doskonalenia zawodowego.
Uprzejmie prosimy o wypełnienie ankiet, które zajmie około 30 sekund.

Czytaj więcej...

ZADANIE ZREALIZOWANE

Kontakt:

  • Biuro projektu - tel. 77 404 75 92
  • email This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.

Piotr Leszczyński
Gminy: Wilków, Namysłów, Domaszowice, Świerczów, Pokój, Popielów, Murów, Dobrzeń Wielki, Łubniany.

Zofia Gawdyn 
Gminy: Byczyna, Wołczyn, Kluczbork, Lasowice Wielkie, Gorzów Śląski.

Danuta Giereś  
Gminy: Ozimek, Zębowice, Dobrodzień, Olesno, Radłów, Rudniki, Praszka.

Lesław Janicki   
Gminy: Lubsza, Brzeg, Skarbimierz, Olszanka,  Lewin Brzeski, Grodków, Skoroszyce.

Renata Laskowska, Iwona Szewczyk   
Gminy: Chrząstowice, Dąbrowa, Komprachcice, Niemodlin, Prószków, Tarnów Opolski, Tułowice, Turawa.

Iwona Szewczyk   
miasto Opole.

Agnieszka Świsulska   
Gminy: Gogolin, Izbicko, Strzelce Opolskie, Kolonowskie, Jemielnica, Zawadzkie, Ujazd, Leśnica.

Witold Rudolf   
Gminy: Kamiennik, Pakosławice, Nysa, Łambinowice, Głuchołazy, Otmuchów, Paczków.

Sylwia Paściak   
Gminy: Korfantów, Prudnik, Biała, Lubrza, Głogówek, Strzeleczki, Krapkowice.

Tomasz Marenin  
Gminy: Walce, Zdzieszowice, Kędzierzyn-Koźle, Bierawa, Cisek, Reńska Wieś.

Ryszard Ratuś   
Gminy: Głubczyce, Branice, Kietrz, Baborów, Pawłowiczki, Polska Cerekiew.

Renata Laskowska   
Szkoły specjalne

 

Poniżej publikujemy oficjalne logotypy projektu.
Można je wykorzystać w celach promocyjnych i informacyjnych na stronach macierzystych Państwa szkół.

Proszę wybrać odpowiedni rozmiar (format grafiki .png):

 

Wersje animowane:

Tło
przezroczyste:

 
Tło
białe:

Zgłosiło się już 379 szkół!

Stan na dzień 06.10.2014r.

zobacz listę zakwalifikowanych szkół >>

 

Informacja o zakwalifikowanych szkołach jest na bieżąco aktualizowana.
Jeśli Państwa szkoła nie figuruje w zestawieniu - prosimy o kontakt.

Wojciech Błaszczyk

This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.

Regionalne Centrum Rozwoju Edukacji w Opolu w imieniu Zarządu Województwa Opolskiego realizuje projekt systemowy w ramach Priorytetu IX. Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach, Działania 9.1. Wyrównywanie szans edukacyjnych i zapewnienie wysokiej, jakości usług edukacyjnych świadczonych w systemie oświaty, Poddziałania 9.1.2 Wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów z grup o utrudnionym dostępie do edukacji oraz zmniejszanie różnic, w jakości usług edukacyjnych Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.

Projekt nosi nazwę „Fascynujący świat nauki i technologii”

     Projekt zakłada współpracę wielu instytucji w zakresie jego realizacji, m.in. instytucje kultury, ośrodki naukowe, uczelnie wyższe, gospodarstwa edukacyjne. Zaplanowane w projekcie działania są spójne i wprowadzają nową jakość w opolskiej edukacji. Pokazują, że Opolszczyzna ma bogatą ofertę edukacyjną dla dzieci i młodzieży, a szkoły i nauczyciele wykorzystując szerokie spektrum metod nauczania i środków dydaktycznych pozwalają rozwijać uczniom swoje zainteresowania i pasje. Pozwolą one dostosować edukację do możliwości każdego ucznia na miarę XXI w. Działania te są wsparciem dla nauczycieli w realizacji podstawy programowej I i II etapu edukacyjnego z ukierunkowaniem na rozwój umiejętności kluczowych. W zależności od potrzeb szkoły zajęcia przewidują realizację modułu: matematyczno-przyrodniczego lub humanistycznego; mogą być realizowane w formach interdyscyplinarnych lub bardziej ukierunkowanych (np. matematyka, przyroda, fizyka, j. polski, historia), jak również wybiegać poza ramy przedmiotowe (np. umiejętność uczenia się, kompetencje osobowe i interpersonalne, kreatywność i innowacyjność, twórcze wyrażanie idei, doświadczeń i uczuć).

Działanie I – badania
Przebadanie wszystkich uczniów, narzędziami zakupionymi i nieodpłatnie przekazanymi do każdej szkoły. Badanie ma na celu opracowanie diagnozy i pomocy uczniom w zakresie:

  • trudności w pisaniu, czytaniu, rozumieniu
  • trudności w uczeniu się matematyki
  • potencjału i możliwości humanistyczno-przyrodniczych uczniów

Przeprowadzenie diagnozy przez nauczycieli danej szkoły zaplanowano dwukrotnie: we wrześniu 2013r. i we wrześniu 2014r.
Każda szkoła uczestnicząca w projekcie po zakończeniu projektu będzie posiadała profesjonalne programy do diagnozy trudności i predyspozycji uczniów co w znacznym stopniu usprawni realizację zadań wynikających z rozporządzenia MEN o pomocy psychologiczno-pedagogicznej.

Działanie II – zajęcia pozalekcyjne
Nauczyciele (w oparciu o zaproponowany scenariusz) mają możliwość przekazania swoim uczniom wiedzy i umiejętności w ramach zajęć pozalekcyjnych. Zajęcia mają na celu zainteresowanie uczniów daną dyscypliną nauki i zachęcenie do pogłębiania własnej wiedzy. Proponujemy stosowanie wielu metod aktywizujących. Nowoczesne metody i środki nauczania pozwolą na zaciekawienie uczniów wybranym przedmiotem lub grupą przedmiotów, jak również zauważyć korelację między różnymi dziedzinami życia i nauki.


Zajęcia pozaszkolne – wyjazdy edukacyjne

Działanie III – Regionalne Centrum Nauki i Eksperymentu:
Zajęcia dla wszystkich uczniów odbywają się w pracowniach eksperymentalno-doświadczalnych Regionalnego Centrum Rozwoju Edukacji w Opolu. Są to pracownie wyposażone w przyrządy do doświadczeń m.in. z mechaniki, optyki, astronomii, muzyki, techniki, nowoczesnych technologii, przyrody, do prowadzenia badań powietrza (stacja pogody), wody i zmysłów człowieka. Mają za zadanie pobudzanie uczniów do poznawczego sposobu zdobywania wiedzy.

Działanie IV – zajęcia w instytucjach kultury i gospodarstwach edukacyjnych
Zaplanowane zajęcia realizowane są w instytucjach kultury (kina, teatry, filharmonie, galerie, muzea itp.) oraz w gospodarstwach edukacyjnych z terenu województwa opolskiego.

Działanie V – zajęcia w ośrodkach akademickich 
Zajęcia realizowane są w ośrodkach akademickich dla uczniów z klas IV-VI. Są uzupełnieniem zajęć w pracowniach eksperymentalnych RCRE. Zaplanowano cykl 4 wykładów dla grupy uczniów w zakresie nauk matematyczno-przyrodniczych i  1 wykład dla grupy uczniów w zakresie nauk humanistycznych.

Zadania szkoły:

  • przystąpienie szkoły do projektu – deklaracja udziału szkoły
  • zapewnienie udziału uczniów w projekcie – deklaracje udziału potwierdzone zgodą opiekunów prawnych
  • umożliwienie przeprowadzenia zajęć pozalekcyjnych na podstawie zaproponowanego scenariusza z wykorzystaniem metod aktywizujących
  • pomoc w organizacji wyjazdów edukacyjnych zgodnie z procedurami obowiązującymi w szkole – harmonogramy oraz karty wycieczki
  • promowanie projektu wśród rodziców oraz środowiska lokalnego
  • tworzenie przyjaznej atmosfery wokół realizowanych działań projektowych


Koordynacją nad całością działań w szkole sprawuje Szkolny Lider.

Joomla 3.0 Templates - by Joomlage.com