I etap edukacyjny (klasy I-III), 45 min.
FIZYKA WOKÓŁ NAS

Tematyka zajęć:

  • Powietrze wokół – wykonywanie doświadczeń potwierdzających ciśnienie atmosferyczne. (10 min)
  • Ważenie przedmiotów – wykonanie doświadczeń pokazujących różne ciężary przedmiotów. (5min)
  • Skutki działania sił – wykonywanie doświadczeń potwierdzających istnienie grawitacji, tarcia, siły odśrodkowej, siły sprężystości. (15 min)
  • Różne rodzaje ruchu – wykonywanie doświadczeń obrazujących ruch prostoliniowy, po okręgu. (10 min)
  • Ciepło, zimno – świat w obiektywie kamery termowizyjnej. (5 min)

Uczeń:

  • obserwuje i prowadzi proste doświadczenia przyrodnicze, analizuje je i wiąże przyczynę ze skutkiem;
  • współpracuje z innymi w zabawie, w nauce szkolnej i w sytuacjach życiowych;
  • w zakresie pomiaru: ciężaru: potrafi ważyć przed-mioty; różnicuje przedmioty cięższe, lżejsze;
  • wie, jak należy bezpiecznie poruszać się na drogach;
  • wie, jak ludzie wykorzystywali dawniej i dziś siły przyrody;
  • właściwie używa narzędzi i urządzeń technicznych;
  • wykonuje i opisuje proste doświadczenia wykazujące istnienie powietrza i ciśnienia atmosferycznego;
  • odczytuje temperaturę;
  • utrzymuje porządek wokół siebie (na swoim stoli-ku, w sali zabaw);
  • przestrzega reguł obowiązujących  w społeczności dziecięcej (współpracuje w zabawach i w sytuacjach zadaniowych);

II etap edukacyjny (klasy IV-VI), 45 min.
FIZYKA WOKÓŁ NAS

Tematyka zajęć:

  • Powietrze wokół – wykonywanie doświadczeń potwierdzających ruch powietrza, ciśnienie atmosferyczne i rozszerzalność cieplną. (10 min)
  • Ważenie przedmiotów – wykonanie doświadczeń pokazujących różne ciężary przedmiotów. (5min)
  • Skutki działania sił – wykonywanie doświadczeń potwierdzających istnienie grawitacji, tarcia, siły odśrodkowej, rozkładania i składania sił, zderzenia. (10 min)
  • Różne rodzaje ruchu – wykonywanie doświadczeń obrazujących ruch prostoliniowy, po okręgu, drgania. (15 min)
  • Ciepło, zimno – świat w obiektywie kamery termowizyjnej. (5 min)

Uczeń:

  • podaje przykłady przedmiotów wykonanych z substancji kruchych, sprężystych i plastycznych;
  • opisuje różne rodzaje ruchu, interpretuje prędkość, jako drogę przebytą w jednostce czasu;
  • porównuje masy ciał;
  • bezpiecznie uczestniczy w ruchu drogowym, jako pieszy, pasażer i rowerzysta;
  • bada doświadczalnie siłę tarcia i oporu powietrza oraz wody, określa czynniki, od których te siły zależą, podaje przykłady zmniejszania i zwiększania siły tarcia i oporu w przyrodzie i przez człowieka oraz ich wykorzystanie w życiu codziennym;
  • wykonuje i opisuje proste doświadczenia wykazujące istnienie powietrza i ciśnienia atmosferycznego;
  • wykazuje doświadczalnie, że czynnikiem niezbędnym do spalania jest tlen;
  • przeprowadza, na podstawie instrukcji, doświadczenia wykazujące rozszerzalność cieplną gazów i cieczy;
  • odczytuje temperaturę;
  • stawia pytania dotyczące zjawisk zachodzących w przyrodzie, prezentuje postawę badawczą w poznawaniu prawidłowości świata przyrody przez poszukiwanie odpowiedzi na pytania: „dlaczego?”, „jak jest?”, „co się stanie, gdy?”;
  • przewiduje przebieg niektórych zjawisk i procesów przyrodniczych, wyjaśnia proste zależności między zjawiskami; przeprowadza obserwacje i doświadczenie według instrukcji;

Do pobrania:

    Tematyka zajęć MECHANICUM dla I i II etapu kształcenia pobierz>>

    Tematyka zajęć MECHANICUM dla uczniów z upośledzeniem umysłowym
w stopniu umiarkowanym lub znacznym
pobierz>>

Joomla 3.0 Templates - by Joomlage.com