Pracownie - Moszna
Pracownie
- Szczegóły
- Beata Bułka
- Kategoria: Zajęcia w pracowniach
- Opublikowano: 11 styczeń 2014
- Odsłony: 2238
I etap edukacyjny (klasy I-III), 45 min.
ILE WAŻY SŁOŃ, ILE MIERZY SZYJA ŻYRAFY?
Tematyka zajęć:
- Linijka, metr, dalmierz, drogomierz … - mierzymy otaczający nasz świat. (15 min)
- Ile waży litr wody? - odmierzamy różne płyny za pomocą miarki i korzystamy z wagi do określenia ich ciężaru. (10min)
- Stacja pogody - odczytujemy wskazania różnych termometrów. (10min)
- Liczby, cyferki i różne zbiory - praca w grupach. (10min)
Uczeń:
- mierzy i zapisuje wynik pomiaru długości, szerokości i wysokości przedmiotów oraz odległości, posługuje się jednostkami milimetr, centymetr, metr, wykonuje łatwe obliczenia dotyczące tych miar;
- żywa pojęcia kilometr w sytuacjach życiowych;
- waży przedmioty, różnicuje przedmioty cięższe i lżejsze, wie, że towar w sklepie jest pakowany według wagi, używa określeń: kilogram, pół kilograma, dekagram, gram, wykonuje łatwe obliczenia, używając tych miar;
- odmierza płyny różnymi miarkami, używa określeń: litr, pół litra, ćwierć litra;
- odczytuje temperaturę;
- nazywa zjawiska atmosferyczne charakterystyczne dla poszczególnych pór roku;
- radzi sobie w sytuacjach życiowych, których pomyślne zakończenie wymaga dodawania lub odejmowania;
- wyznacza sumy i różnice liczb, manipulując obiektami lub rachując na zbiorach zastępczych;
- porównuje liczby w zakresie 1000( słownie i z użyciem znaków <,>,=)
II etap edukacyjny (klasy IV-VI), 45 min.
MATEMATYKA INACZEJ
Tematyka zajęć:
- Liczby naturalne, oś liczbowa.
- Działania na liczbach naturalnych.
- Ułamki zwykłe i dziesiętne.
- Kąty.
- Wielokąty, koła, okręgi.
- Bryły, siatki brył.
- Obliczenia w geometrii.
- Obliczenia praktyczne.
Uczeń:
- interpretuje liczby naturalne na osi liczbowej;
- porównuje liczby naturalne;
- rozpoznaje liczby naturalne podzielne przez 2,3,5,9,10;
- dodaje i odejmuje w pamięci liczby naturalne o co najwyżej dwóch cyfrach znaczących, liczbę jednocyfrową dodaje do dowolnej liczby naturalnej i odejmuje od dowolnej liczby naturalnej;
- mnoży i dzieli liczbę naturalną przez liczbę naturalną jednocyfrową;
- opisuje część pewnej całości za pomocą ułamka;
- zaznacza ułamki zwykłe i dziesiętne na osi liczbowej oraz odczytuje ułamki zwykłe i dziesiętne zaznaczone na osi liczbowej;
- porównuje ułamki zwykłe i dziesiętne;
- porównuje kąty;
- rozpoznaje i nazywa trójkąty ostrokątne, prostokątne i rozwartokątne, równoboczne i równoramienne;
- rozpoznaje i nazywa kwadrat, prostokąt, romb, równoległobok, trapez;
- zna najważniejsze własności kwadratu, rombu, prostokąta, równoległoboku, trapezu;
- rozpoznaje graniastosłupy proste, ostrosłupy, walce, stożki i kule w sytuacjach praktycznych i wskazuje te bryły wśród innych modeli brył;
- rozpoznaje siatki graniastosłupów prostych i ostrosłupów;
- oblicza obwód wielokąta o danych długościach boków;
- oblicza pola: kwadratu, prostokąta, rombu, równoległoboku, trójkąta, trapezu w sytuacjach praktycznych;
- stosuje jednostki objętości i pojemności: litr, mililitr, dm3, m3, cm3, mm3;
- wykonuje proste obliczenia zegarowe na godzinach, minutach i sekundach;
- wykonuje proste obliczenia kalendarzowe na dniach, tygodniach, miesiącach, latach;
- odczytuje temperaturę (dodatnią i ujemną);
- zamienia i prawidłowo stosuje jednostki długości: metr, centymetr, decymetr, milimetr, kilometr;
- zamienia i prawidłowo stosuje jednostki masy: gram, kilogram, dekagram, tona;
Do pobrania:
Tematyka zajęć MATHEMETRUM dla I i II etapu kształcenia pobierz>>
Tematyka zajęć MATHEMETRUM dla uczniów z upośledzeniem umysłowym
w stopniu umiarkowanym lub znacznym pobierz>>