Pracownie - Moszna
Pracownie
- Szczegóły
- Redaktor
- Kategoria: Zajęcia w pracowniach
- Opublikowano: 13 grudzień 2013
- Odsłony: 1922
I etap edukacyjny (klasy I-III), 45 min.
JAK CZŁOWIEK POZNAJE ŚWIAT?
CZŁOWIEK I JEGO ZMYSŁY
Tematyka zajęć:
- Szkielet człowieka i ssaków
- Budowa wewnętrzna człowieka – jak to działa?
- Zdrowe zęby - z wizytą u stomatologa
- Laboratorium barw – zabawa kolorem
- Kuchnia aromatów – jak dobry jest twój węch?
- Jak czuły jest twój dotyk? – jak postrzegają świat osoby niewidome
- Stroboskopowe filmy – mechanizm powstawania animacji
- Obserwacje mikroskopowe – świat mikro
Uczeń:
- nazywa części ciała i organy wewnętrzne zwierząt i ludzi (np. serce, płuca, żołądek);
- obserwuje i prowadzi proste doświadczenia przyrodnicze, analizuje je i wiąże przyczynę ze skutkiem;
- zna podstawowe zasady racjonalnego odżywiania się; rozumie konieczność kontrolowania stanu zdrowia i stosuje się do zaleceń stomatologa i lekarza;
- właściwie używa narzędzi i urządzeń technicznych;
- wie, że choroby są zagrożeniem dla zdrowia i że można im zapobiegać poprzez: szczepienia ochronne, właściwe odżywianie się, aktywność fizyczną, przestrzeganie higieny; właściwie zachowuje się w sytuacji choroby;
- wie, że dzieci niepełnosprawne znajdują się w trudnej sytuacji i pomaga im;
- posługuje się takimi środkami wyrazu plastycznego, jak: kształt, barwa, faktura;
II etap edukacyjny (klasy IV-VI), 45 min.
JAK CZŁOWIEK POZNAJE ŚWIAT?
CZŁOWIEK I JEGO ZMYSŁY
Tematyka zajęć:
- Szkielet człowieka. Dlaczego nie chodzimy na żebrach?
- Budowa anatomiczna człowieka – wzajemne zależności pomiędzy układami wewnętrznymi
- Czy mózg śpi?
- Iluzje optyczne – proste oszustwa
- Stroboskopowe filmy – jak powstają animacje
- Sprawdź jak dobry jest twój węch
- Laboratorium barw – zabawa kolorem
- Jak czuły jest twój dotyk?
- Okulary zaburzające zmysł wzroku – sprawdź swoją koordynację ruchową
- Obserwacje mikroskopowe – świat mikro
Uczeń:
- uważnie słucha wypowiedzi i korzysta z przekazywanych informacji;
- podaje nazwy układów narządów budujących organizm człowieka: układ kostny, oddechowy, pokarmowy, krwionośny, rozrodczy, wskazuje na planszy główne narządy tych układów;
- wymienia podstawowe funkcje poznanych układów człowieka;
- nazywa zmysły człowieka i wyjaśnia ich rolę w poznawaniu przyrody, stosuje zasady bezpieczeństwa podczas obserwacji przyrodniczych;
- opisuje rolę zmysłów w odbieraniu wrażeń ze środowiska zewnętrznego;
- charakteryzuje podstawowe zasady ochrony narządów wzroku i słuchu;
- podaje przykłady przyrządów ułatwiających obserwację przyrody (lupa, mikroskop, lornetka), opisuje ich zastosowanie, posługuje się nimi podczas prowadzonych obserwacji;
- wyjaśnia negatywny wpływ alkoholu, nikotyny i substancji psychoaktywnych na zdrowie człowieka, poda-je propozycje asertywnych zachowań w przypadku presji otoczenia;
Do pobrania:
Tematyka zajęć HUMANICUM dla I i II etapu kształcenia pobierz>>
Tematyka zajęć HUMANICUM dla uczniów z upośledzeniem umysłowym
w stopniu umiarkowanym lub znacznym pobierz>>