Od 1 lutego 2015 roku w projekcie Fascynujący Świat Nauki rozpoczynamy nowe działanie - wyjazdy edukacyjne do Jura Parku oraz Parku Nauki i Ewolucji Człowieka w Krasiejowie!
W ramach wyjazdu zapewniamy:
- zajęcia edukacyjne w Parku Ewolucji oraz Jura Parku Krasiejów,
- posiłki (śniadanie, obiad, podwieczorek na drogę),
- przejazd autokarowy spod szkoły,
- upominek edukacyjny (książka, skamieniałość, minerał oraz figurka dinozaura)
Oferujemy realizację zajęć edukacyjnych zgodnych z podstawę programową, stąd serdecznie zachęcamy do udziału w tym niezwykłym przedsięwzięciu. Tematyka zajęć będzie obejmowała trzy obszary:
1. Jak staliśmy się ludźmi
2. Świadectwa ewolucji
3. Tajemnice nauki
W ramach pierwszego tematu uczniowie poznają etapy ewolucji człowieka, czym różnią się ludzie od małp i zwierząt. Uczestnicy, stają się częścią ekspedycji naukowej, która ma poznać przeszłość gatunku ludzkiego. Zgodnie ze scenariuszem stają się TEMPONAUTAMI, czyli podróżnikami w czasie.
Uczniowie będą mogli także rozwiązywać różnego rodzaju problemy oraz dochodzić do pewnych wniosków. Rozwiązanie problemów odbywa się stopniowo w trakcie wędrówki poprzez wehikuł czasu i prehistoryczne światy, do których zagląda – zgodnie z fabułą scenariusza zwiedzania obiektu - okien prehistorii. Okna te podzielone są tematycznie: „Zagłada wielkich dinozaurów”, gdzie uczestnicy dowiadują się także kiedy powstały ssaki i dlaczego zaczęły panować na Ziemi. Jednocześnie wystawa jest nawiązaniem do końca ścieżki edukacyjnej w Jura Parku, która właśnie kończy się 66 milionów lat temu na momencie zagłady wielkich dinozaurów; „Początki dwunożności”, „Zejście z drzew”, „Pierwsza rodzina”, „Zabójcy i ofiary”, ”Pierwsza miłość”, „Konkurencja”, „Karły”, „Giganci”, „Łowcy mamutów”, „Pierwszy pogrzeb”, „Początki sztuki”, „Epoka kamienia”, „Epoka żelaza” oraz „Cywilizacja Ognia i krzemu”.
W ramach drugiego tematu uczestnicy dowiadują się, jak zdobywamy wiedzę o przeszłości oraz jakie znamy źródła wiedzy o przeszłości. Uczniowie zatem przechodzą do Preparatorni, gdzie można zobaczyć wystawy dotyczące dowodów genetycznych, filogenetycznych, archeologicznych, etnicznych, kulturowych.
Trzeci temat jest realizowany w prehistorycznym Oceanarium. Uczestnicy mogą poznać odpowiedzi na wiele pytań, m. in.: Czy zwierzęta rekonstruuje się podobnie jak ludzi? Ponadto poznajemy prehistoryczne zwierzęta morskie. Uczniowie zapoznają się z różnymi prehistorycznymi organizmami. Porównują faunę współczesną i kopalną oraz animowane rekonstrukcje wielkich wymarłych zwierząt morskich z ich skamieniałymi szczątkami, które oglądali wcześniej w preparatorni.
Wycieczki dotyczą uczniów klas pierwszych i szóstych (opcjonalnie piątych), którzy złożyli deklaracje udziału w projekcie oraz zostali przebadani.