Pracownie - Moszna
Pracownie
- Szczegóły
- Anna Szkwarek
- Kategoria: Pracownie - Moszna
- Opublikowano: 06 czerwiec 2014
- Odsłony: 1405
II etap edukacyjny (klasy IV-VI), 45 min. - 90 min.
ARCHITEKTURA I KSZTAŁTOWANIE TERENÓW ZIELONYCH,
Tematyka zajęć:
- Zwiedzanie pałacu w Mosznej (45 minut),
- Rysowanie autorskiego monogramu (5-10 minut),
- Przedstawienie historii powstawania pałacu w Mosznej (5 minut),
- Analiza zdjęć pałacu, ogrodu, poszczególnych detali architektonicznych obiektu (5-10 minut)
- Gra terenowa (5 minut)
- Zwiedzanie ogrodu (zależne od pogody) (15- 20 minut)
- Rysowanie poznanych detali architektonicznych pałacu w Mosznej (10 minut)
- Poznawanie rozmieszczenia pomieszczeń pałacu w Mosznej z zewnątrz i wewnątrz (podczas zwiedzania) (5 minut)
- Poznanie koncepcji zabudowy ogrodu pałacowego (2 minuty)
- Poznanie planu konstrukcyjnego całego założenia pałacowo-parkowego w Mosznej (3 minuty)
- Omówienie niektórych charakterystycznych detali architektonicznych (10 minut)
- Wizualizacje 3D przy użyciu aplikacji Augmented Reality (5 minut)
- Wykonanie schematycznego rysunku całego założenia (pałac+ ogród) (10 minut)
Uczeń:
- określa swoją przynależność kulturową poprzez kontakt z wybranymi dziełami sztuki, zabytkami i tradycją w swoim środowisku lokalnym i regionalnym;
- podejmuje działalność twórczą, posługując się podstawowymi środkami wyrazu plastycznego w kompozycji na płaszczyźnie (stosując określone materiały, narzędzia i techniki);
- posługuje się podstawowymi określeniami czasu historycznego: tysiąclecie, wiek, rok; oblicza upływ czas między wydarzeniami historycznymi i umieszcza je na linii chronologicznej;
- odpowiada na proste pytania postawione do planu, mapy, ilustracji; pozyskuje informacje z różnych źródeł oraz selekcjonuje je i porządkuje;
- współpracuje z innymi – planuje, dzieli się zadaniami i wywiązuje się z nich.
- orientuje się w otaczającej go przestrzeni przyrodniczej i kulturowej;
- zachowuje się w środowisku zgodnie z obowiązującymi zasadami; działa na rzecz ochrony przyrody i dorobku kulturowego społeczności.
- korzysta źródeł informacji (własnych obserwacji, map, fotografii), wykonuje pomiary i korzysta z instrukcji (słownej, tekstowej i graficznej); dokumentuje i prezentuje wyniki obserwacji i doświadczeń;
- identyfikuje na planie miejsce obserwacji i obiekty w najbliższym otoczeniu, określa wzajemne położenie obiektów na planie i w terenie;
- rozpoznaje w terenie przyrodnicze (ożywione i nieożywione) oraz antropogeniczne składniki krajobrazu i wskazuje zależności między nimi;
- rozpoznaje odcinki i proste prostopadłe i równoległe;
- rozpoznaje kąt prosty, ostry i rozwarty;
- porównuje kąty;
- zapisuje rozwiązania techniczne w formie graficznej, wykonuje odręczne szkice techniczne i proste rysunki rzutowe (prostokątne i aksonometryczne).
Do pobrania:
Tematyka zajęć ARCHITECTURIUM II dla II etapu kształcenia pobierz>>