Pracownie - Moszna
Pracownie
- Szczegóły
- Anna Szkwarek
- Kategoria: Pracownie - Moszna
- Opublikowano: 19 maj 2014
- Odsłony: 2061
II etap edukacyjny (klasy IV-VI), 45 min.
WPŁYW TECHNIKI NA ROZWÓJ ARCHITEKTURY I BUDOWNICTWA,
zajęcia w pracowni
Tematyka zajęć:
- Historia architektury i budownictwa. (10 min.)
- Domy świata- klimat a różnorodność domów na świecie. (10 min.)
- Projektowanie i budowanie. Plac budowy. (20 min.) lub
- Projektowanie i budowanie. Konstrukcje z klocków. (20 min.)
- Pytania konkursowe. Rozdanie nagród. (5 min.)
Uczeń:
- rozpoznaje wybrane dzieła architektury i sztuk plastycznych należące do polskiego i europejskiego dziedzictwa kultury oraz opisuje ich funkcje i cechy charakterystyczne na tle epoki (posługując się podstawowymi terminami i pojęciami właściwymi dla tych dziedzin sztuki);
- opisuje i ocenia na przykładach wpływ techniki na środowisko naturalne i życie człowieka;
- charakteryzuje osiągnięcia Rzymu (drogi, wodociągi);
- charakteryzuje zamek średniowieczny;
- opisuje życie dworskie na Wawelu w okresie panowania Zygmuntów, (dwór, komnata, arras);
- wykonuje pomiary taśmą mierniczą;
- rozpoznaje w terenie przyrodnicze (nieożywione i ożywione) oraz antropogeniczne składniki krajobrazu i wskazuje zależności między nimi;
- wskazuje na mapie bieguny, równik oraz lokalizuje kontynenty, oceany i określa ich położenie względem równika i południka zerowego;
- charakteryzuje warunki klimatyczne i przystosowanie do nich w następujących krajobrazach strefowych: lasu równikowego wilgotnego, sawanny, pustyni gorącej, stepu, tajgi, tundry, pustyni lodowej;
- opisuje krajobrazy świata, rozpoznaje je na ilustracji i lokalizuje na mapie;
- rozpoznaje graniastosłupy proste, ostrosłupy, walce, stożki i kule w sytuacjach praktycznych;
- rozpoznaje materiały konstrukcyjne: papier, materiały drzewne, metale, tworzywa sztuczne; bada i porównuje podstawowe ich właściwości: twardość i wytrzymałość;
- podaje zalety i wady stosowanych rozwiązań materiałowych i konstrukcyjnych;
ARCHITEKTURA I KSZTAŁTOWANIE TERENÓW ZIELONYCH,
zajęcia w terenie
Tematyka zajęć:
- Zwiedzanie pałacu. Architektura pałacu w Mosznej. Wizualizacje 3D. (45 min.)
- Zwiedzanie ogrodu. Związek architektury z otocze-niem. Rysunek odręczny. (45 min.)
Uczeń:
- opisuje i ocenia na przykładach wpływ techniki na środowisko naturalne i życie człowieka;
- dostrzega związki teraźniejszości z przeszłością;
- rozpoznaje w terenie przyrodnicze (nieożywione i ożywione) oraz antropogeniczne składniki krajobrazu i wskazuje zależności między nimi;
- zapisuje rozwiązania techniczne w formie graficznej, wykonuje odręczne szkice techniczne i proste rysunki rzutowe (prostokątne i aksonometryczne);
Do pobrania:
Tematyka zajęć ARCHITECTURIUM dla II etapu kształcenia pobierz>>